Thursday, November 24, 2011

TOT ZIENS

 
Allerliefste lezers,

Met een stekende pijn in het hart moet ik voor onbepaalde tijd afscheid van jullie nemen.
Ik werk nu deeltijds en in mijn vrije uren slorpt mijn thesis me volledig op. De bedoeling was oorspronkelijk om die verdomde scriptie al dit jaar in te dienen, maar hoe dichter de deadline komt, hoe groter ook het besef dat ik dat niet haal. Daarom zeg ik eventjes vaarwel, hopelijk niet voor lang. Als ze (het is absoluut een vrouwtje, mysterieus en wispelturig als ze is) eindelijk af is ben ik terug volledig de uwe. Ik lees, schrijf, mijmer en vloek verder en probeer ondertussen ook nieuwe ideeën te bedenken voor een volledig nieuwe Vie de Melanie.

Kaarsjes branden mag, vingers en tenen kruisen ook, maar uiteindelijk zal ik het toch helemaal zelf moeten doen. Maar ik vind steun bij de vrouw aan wie ik mijn schrijven wijd:

Na een week kwam de klad er al in en was het met de rust en vrede weer gedaan. Zonder dat ik er maar iets aan kon verhelpen werd ik meegesleurd in een Sisyfusarbeid zonder weerga. Elke morgen opnieuw zette ik me aan tafel en werkte me halfdood. En elke avond moest ik toezien hoe dezelfde hand al het geschrevene weer driftig doorhaalde. … Waarom reed ik mezelf zo genadeloos in de wielen? Waarom veranderde alle inspiratie constant in desperatie, alle inblazing in afblazing met gepiep? Gekkenwerk?
- Charlotte Mutsaers in Bont (2002) -

Bij haar kwam alles ook altijd goed.

Liefs
Melanie.



Volg me op Facebook of Bloglovin’ om mijn terugkomst in 2012 niet te missen ;).

6 comments:

  1. oooh echt heel erg jammer, maar soms moet je nu eenmaal prioriteiten stellen!!

    We hopen dat je snel weer terug bent, maar voor nu heel veel succes met je thesis, en je nieuwe baan :) en probeer naast alle stress en drukte er ook volop van te genieten!!

    liefs Cecile & Pien
    Soldoutforever

    ReplyDelete
  2. Inderdaad jammer, maar school gaat (spijtig genoeg) nu eenmaal voor.
    Ik kijk al uit naar je terugkomst :).

    ReplyDelete
  3. mimimi ik mis je nu al! en niet enkel je blog!
    Veel succes en tot gauw!

    XX

    ReplyDelete
  4. Heel veel succes ermee en tot snel! Ik duim!!

    ReplyDelete
  5. Aaaah wat ontzettend jammer meid!

    ReplyDelete
  6. ahh that winnie the pooh quote breaks my heart!

    ReplyDelete