Friday, October 28, 2011

LOOKING BACK AT MY PROJECT BLOGWAY ADVENTURE

Ik ben een beginnend blogster, dus ik heb nog niet zo veel volgers, ben nog niet erg bekend en krijg zelden uitnodigingen voor fashion events. Dat maakt Project Blogway winnen natuurlijk niet makkelijk. En toch doe ik enorm hard mijn best, want het is de eerste wedstrijd waar ik met Plutôt la vie de Melanie aan deelneem en goed begonnen is half gewonnen nietwaar? Nee, het leuke aan Project Blogway is dat ik iedere week een nieuwe opdracht kreeg, een nieuwe uitdaging, waar ik telkens volledig voor ben gegaan! Ik vind het geweldig om een thema te krijgen en verplicht te worden om daarrond iets te bedenken. Uiteindelijk was ik ook elke keer tevreden over het resultaat. Zonder de hulp van Niels en Emma zou het me echt nooit gelukt zijn om tot in de finale te raken! Ik word zo vrolijk als ik denk aan wat zij allemaal voor mij gedaan hebben! Het klinkt misschien een beetje stom, maar het is écht fijn om mensen rond je te hebben die je steunen zoals Niels die bij iedere fotoshoot uitgebreid de tijd neemt om tot een goed resultaat te komen en me ook telkens geruststelt als ik weer onzeker word tijdens het poseren (al dan niet zichtbaar voor voorbijgangers... (ik kan daar maar niet aan wennen!)) of Emma die me mailt met nieuwe make-up ideeën en haar adem inhoudt als ze mij van eyeliner voorziet. Ook de mensen die ik amper ken die bij iedere challenge opnieuw voor mij stemmen of enthousiaste mailtjes sturen zijn super! Ik was zo onzeker toen ik een half jaar geleden met deze blog begon en ik had ook nooit gedacht dat ik zoveel leuke reacties zou krijgen. Dankzij deze wedstrijd heb ik mezelf gepusht om telkens nieuwe outfits samen te stellen en leuke locaties te bedenken voor de foto's, ik heb mijn grenzen verlegd, mensen aangesproken en hen gevraagd om voor mij te stemmen, ik heb organisatrice Manon beter leren kennen en ook de twee andere finalistes in levende lijve ontmoet,... 
Ik zou nog altijd enorm graag hebben dat al onze inspanningen (ja, want eigenlijk zijn we een team) beloond worden en de wedstrijd winnen, maar ik ben nu al erg blij dat ik heb deelgenomen. Mijn vriendinnen moedigen hun vrienden aan om te stemmen, mijn ouders sturen mailtjes rond, ook mijn neef en mijn gloednieuwe collega's doen een warme oproep en zelfs vrienden van vrienden maken reclame voor mijn blog. En dat op zich, is al een héél groot cadeau!

Hieronder geef ik nog een overzicht van mijn foto's voor Project Blogway, zodat jullie kunnen zien hoe we bij iedere challenge voor een geschikt decor en aangepaste make-up hebben gezorgd.
En stiekem, ben ik daar wel een beetje trots op ja.... :).

Rock chick in black & white:


Festival outfit:


Inspired by Kate Moss:


My interpretation of a cow girl:


Seventies something:


My style icon. Michelle Williams:


1001 nights:


Girls' night out in a little black dress:


My favourite challenge. Factory Girl - Edie Sedgwick:


Preppy me:


Final challenge: one day in a playsuit:


Final challenge: Mad Men in the 21st century:


Final challenge: one night in a playsuit:


Hebben jullie een favoriet?

Liefs & merci!

Melanie

12 comments:

  1. Wat een lief tekstje Melanie!
    Ik vond het enorm leuk om je te helpen en ben trots op je! Edie is ook mijn favoriet.

    Hoewel, als ik naar de duizendeneennacht-foto kijk droom ik een beetje weg, je ziet er echt uit als een oosterse sprookjesprinses... Je mag heel fier zijn op je deelname!
    x

    ReplyDelete
  2. wat een enorm leuk stukje :) je hebt het keigoed gedaan en wij hopen nog altijd van harte dat je gaat winnen <3

    xoxo soldoutforever

    ReplyDelete
  3. Je festivaloutfit is zeker weten mijn favoriet! Ook de Factory girl shoot vond ik heel leuk! Hopelijk win je :).

    ReplyDelete
  4. wow girl you look so fabolous! EVERY OUTFIT is almost an art in your blog! you are very talented!
    http://cookieswardrobe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Nice looks!

    http://initialed.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Zo lief dat iedereen je steunt en je een echt team achter je hebt :-) Ik ben gevraagd als mede-jurylid voor de finale en als ik zie hoeveel werk je in de wedstrijd gestoken hebt, echt chapeay, you've got my vote. X

    ReplyDelete
  7. Ik heb ook op jou gestemd, telkens supermooie outfits waar over nagedacht is! En Edie was ook mijn favoriet :)

    ReplyDelete
  8. ik heb op je gestemd omdat je zoveel moeite hebt gedaan, die factory girl foto is echt sensational! Enige outfit waar ik niet helemaal fan van was was de preppy look maar dan alleen omdat ik niet echt snap hoe ie preppy is, want het is op zich een superleuke look :D

    ReplyDelete
  9. Ik vind de girls night out foto echt geweldig!!! Maar ze zijn allemaal echt goed!!

    ReplyDelete
  10. En toch vond ik dat jij moest winnen! :) Je hebt het echt altijd zo origineel aangepakt...

    ReplyDelete
  11. leeuk! dat heb je goed gedaan! finale is toch al super
    ik vond Edie Sedgwick het leukste ^^ of stond je het leukste toch!

    ReplyDelete
  12. Was aan het google voor een vriendin van vroeger en kwam op je blog terecht.

    Wouw! gave foto's :)

    Groeten John Kirby.

    ReplyDelete